Listing 1 - 10 of 240 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- eindwerk --- Science
Choose an application
P.32_BoekIndruk_HJK april 2017_WRITICDit boek is vooral geschikt voor leerkrachten in de onderbouw die zich willen verdiepen in de theoretische achtergronden van het schrijven. De auteurs van het boek presenteren een onderzoek onder 705 leerlingen die meewerkten aan de methode Writing Readiness Inventary Tool In Context (WRITIC). Deze methodiek kenmerkt zich door een opbouw in schrijfvaardigheden. Het begint met writing readiness (een voorfase van het schrijven). Hierin gaat het om orthografische codering, fijn motorische coördinatie en visueel motorische integratie. Kinderen leren taal via de hand (p. 19). Dan volgt de fase van het schrijven van tekens en tenslotte de fase van teksten schrijven. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 behandelt de theorie, deel 2 gaat over bij leerlingen afgenomen assessments en in deel 3 staat het advies. De aanbevelingen in deel 3 zijn bestemd voor leerkrachten, remedial teachers en ouders. In hoofdstuk 10 vind je praktische tips voor in de klas. Genoemd worden: varieer het lesaanbod, geef gerichte feedback en benoem succeservaringen, geef inspirerende voorbeelden en blijf continu aandacht besteden aan de zithouding en de pengreep
Orthopedagogics --- schrijfproblemen --- ergotherapie --- Schrijftechnieken. --- testmateriaal --- schrijven --- schrijfvaardigheid
Choose an application
Een praktisch boek, gericht op studie én beroepspraktijk. Snel beter schrijven begeleidt je stap voor stap naar je eindresultaat. Met korte stukjes theorie, afgewisseld door oefeningen en voorbeeldteksten. Je kunt er direct zelfstandig mee aan de slag! Uitgangspunt is de gouden cirkel van Sinek: Waarom schrijf je? Hoe pak je het aan? Wat gebruik je? De handige infographic voor in het boek geeft daarbij de juiste richting aan. Achterin vind je een samenvatting, de vijf eisen van zakelijke communicatie en testen voor de beoordeling.
Schrijfvaardigheid --- schrijfvaardigheid --- PXL-Business 2015 --- zakelijke communicatie --- PXL-Handboeken --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Dutch language
Choose an application
Taaltopics Spelling helpt studenten hun spellingsvaardigheden te verbeteren. Het geeft ze een duidelijk overzicht van de belangrijkste regels voor spelling en interpunctie, zonder te veel op details in te gaan. Waarom kiezen voor Taaltopics Spelling? gerichte aanpak van spellingsonderdelen waarmee veel fouten gemaakt worden; duidelijk overzicht van de belangrijkste regels voor spelling en interpunctie; studenten kunnen zelf een persoonlijke selectie van op te frissen onderwerpen maken. Een volledige herhalingscursus spelling is voor veel studenten niet aantrekkelijk, het gericht aanpakken van spellingsonderdelen waarmee veel fouten worden gemaakt, is dat wél. Daarom is Taaltopics Spelling zo opgezet dat studenten aan de hand van een diagnostische toets een persoonlijke selectie kunnen maken van onderwerpen waar ze moeite mee hebben. Achterin het boek zijn per behandeld onderwerp oefeningen opgenomen. Door gericht te oefenen, kunnen studenten automatismen bijstellen die steeds bepaalde spelfouten veroorzaken. De antwoorden op de oefeningen zijn in het boek opgenomen.
Orthography --- Dutch language --- schrijfvaardigheid --- spelling --- linguïstiek --- Néerlandais (langue) --- Orthographe. --- Ponctuation.
Choose an application
De auteur geeft een overzicht van adviezen die bij het (her)schrijven van teksten bruikbaar zijn, gegroepeerd rond een bepaald grammaticaal of lexicaal probleem.
Nederlands --- Dutch language --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Ecriture --- Schrift --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 800.51 --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- 485.1 ) Nederlands - s.o. --- grammaticale schrijfadviezen --- lexicale schrijfadviezen --- schrijven --- Creatief schrijven --- Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid --- oefeningen --- Creatief schrijven. --- oefeningen. --- schrijfvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- 485.1 ) Nederlands - s.o
Choose an application
Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid. --- schrijven --- Dutch language --- Stilistics --- teksten schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Stijl; Nederlands --- stijl --- Nederlands --- AA / International- internationaal --- 031 --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- Taalkunde --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Linguïstiek --- Frans --- Schrijfvaardigheid.
Choose an application
This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.
Science --- Composition (Language arts) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Language arts --- Ability testing. --- Schrijfvaardigheid --- evaluatie --- evaluatie. --- Ability testing
Choose an application
475.24 --- Basisonderwijs --- Schrift --- Schrijven --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
808.1 --- rapporteren --- schrijfvaardigheid --- 499.5 --- Bachelorproeven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schriftelijke communicatie
Choose an application
Spellinggids Nederlands voor het hoger onderwijs. Ieder hoofdstuk begint met een illustratieve spellingcheck. Verder zijn in het boek vele oefeningen, eindoefeningen en herhalingsoefeningen opgenomen, waarmee studenten hun spellingsvaardigheden kunnen trainen. Ook bevat het boek een register met alle voorbeeld- en oefenwoorden. Hiermee kunnen studenten alle spellingprincipes en bijzondere afspraken snel terugvinden. Spellen in de praktijk is geschikt voor alle opleidingen binnen het hoger onderwijs. Het ingeschatte referentieniveau voor spelling als onderdeel van het domein taalverzorging, is 4F.
Spelling --- Spelling. --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Spelling; Nederlands
Listing 1 - 10 of 240 | << page >> |
Sort by
|